12 marca uczestniczyliśmy w warsztatach zwinnego planowania. Można by powiedzieć, że to taki Plan Daltoński dla dorosłych. Podczas szkolenia doskonaliliśmy pracę na tablicy wizualizacyjnej naszych przedsięwzięć. Udało się przygotować i zaplanować monitoring zadań na kolejne tygodnie pracy.

W ramach dni daltońskich 14-18 marca obchodzonych przez nasze przedszkole, nauczyciele uczestniczyli w wizytach studyjnych w Przedszkolu Miejskim nr 8. Panie z zaciekawieniem obserwowały pracę swoich koleżanek oraz dzieci, które sprawnie działały zgodnie z założeniami pedagogiki daltońskiej.

21 marca nasze przedszkolaki przywitały wiosnę i pożegnały na dobre zimę w tym roku. W tym celu, po śniadaniu wszystkie przedszkolaki wraz ze swoimi paniami wybrały się na przemarsz w okolicy przedszkola. Każdy miał w ręce wiosenny rekwizyt - kolorowe gaiki, wiosenne kwiaty, bazie kotki.

Podczas tygodnia daltońskiego nauczycielki z grupy Neonków zorganizowały dla wszystkich przedszkolaków zajęcia teatralne - za pomocą kukiełek odgrywały rolę w przedstawieniu "Wiosenne przebudzenie". Dzieci w zespołach wykonały także rekwizyty teatralne - kapelusze pani Wiosny, które pomogły dzieciom w przygotowaniach do zmieniającej się pory roku.

W minionym tygodniu Welonki obchodziły daltoński tydzień. Codziennie dzieci przychodziły ubrane w kolory odzwierciedlające kolory daltońskiej wizualizacji dni tygodnia. Pracowaliśmy w parach i zespołach. W tym tygodniu każda z grup przedszkolnych prezentowała swój profil. Dostaliśmy 5 zaproszeń na zajęcia do innych grup.

Z okazji Dni Daltońskich grupa Welonki przygotowała dla innych grup kolorowe eksperymenty. Można było zobaczyć "wędrujące kolory" i "burzę w szklance". Dzieci mogły również "malować po mleku" oraz farbować sól, która po połączeniu dała dzieciom "tęczę w słoiku".

Podczas dni daltońskich panie z grupy Bursztynków przygotowały dla dzieci z całego przedszkola zabawy sensoplastyczne. Przedszkolaki pracowały w zespołach. Za pomocą instrukcji oraz przepisów wykonywały różne masy: piasek kinetyczny, piankolinę, kolorowe farby, którymi mogły malować za pomocą makaronu oraz balonów, tworzyły i malowały kolorową pianą oraz odgadywały co znajduję się w balonach sensorycznych.

W Przedszkolu Nr 4 w Kołobrzegu, podczas dni daltońskich nauczyciele przygotowali szereg atrakcji dla dzieci związanych z profilami realizowanymi w grupach. I tak Panie z grupy 6 latków - Meduz, zorganizowały dla wszystkich dzieci z przedszkola zabawy matematyczne, rozwijające umiejętności z zakresu przeliczania, klasyfikowania, porównywania i kodowania.

W minionym tygodniu dzieci z grupy "Delfinków" realizowały tematy związane z kosmosem. Tematyka zajęć miała na celu rozbudzenie zainteresowań przedszkolaków otaczającym je wszechświatem. Dzieci poznawały układ słoneczny i wchodzące w jego skład planety i gwiazdy. Wspólnie zastanawialiśmy się czy istnieje życie na innych planetach i jak mogą wyglądać mieszkańcy tych planet oraz czy UFO naprawdę istnieje?

SZANOWNI RODZICE, INFORMUJEMY, ŻE W OKRESIE WAKACJI DYŻUR BĘDZIE PEŁNIŁO W MIESIĄCU:

8 marca przedszkolaki wraz z wszystkimi pracownikami obchodziły Dzień Kobiet. Z tej okazji dzieci z grupy Neonki przygotowały krótką inscenizację. Grupa "Welonki" wykonała przepiękne upominki dla wszystkich pań. Uroczystość zakończyła się niespodzianką od pana konserwatora, który obdarował wszystkie kobiety słodkim upominkiem.

W ubiegłym tygodniu Meduzy poznały etapy powstawania chleba, sera, wełny i papieru. W zespołach wykonały papier. Malowały na mleku. Poznały głoskę "g" oraz doskonaliły odejmowanie w zakresie 10. Sześciolatki celebrowały Dzień Kobiet i Mężczyzn również w swojej grupie. Śpiewały sobie wzajemnie "Sto lat" oraz częstowały się słodkościami.

W miniony piątek grupa Meduz i Neonków wybrała się z wizytą do Szkoły Podstawowej nr 3. Dzieci dowiedziały się jak wygląda lekcja w szkole. Przedszkolaki miały możliwość usiąść w ławce i poczuć się jak prawdziwi uczniowie. Z uśmiechami na twarzy i upominkami od trzecioklasistów dzieci wróciły do przedszkola.

W miniony piątek grupa Meduz i Neonków wybrała się z wizytą do Szkoły Podstawowej nr 3. Dzieci dowiedziały się jak wygląda lekcja w szkole. Przedszkolaki miały możliwość usiąść w ławce i poczuć się jak prawdziwi uczniowie. Z uśmiechami na twarzy i upominkami od trzecioklasistów dzieci wróciły do przedszkola.

Muszelki w zeszłym tygodniu podjęły się bardzo odpowiedzialnego zadania. Przy pomocy pań posadziły wiosenne kwiaty, tworząc tym samym wiosenny kącik przyrodniczy w swojej sali. Dzieci dowiedziały się co jest potrzebne do wzrostu roślin oraz zobowiązały się do dbania o nie. Dzieci chętnie współpracowały i były bardzo zaangażowane w powierzone im zadanie.

Przedszkolaki z grupy Neonki poznały pracę krawcowej na podstawie historyjki obrazkowej, którą układały na tablicy. Dowiedziały się, że aby uszyć ubranie należy mieć projekt. Samodzielnie więc zaprojektowały rodzaje ubrań: spodnie, sukienki, krótkie spodenki. Dzieci skoncentrowały się na doborze materiałów, guzików a także posługiwały się przyborami krawieckimi aby ubranie zostało uszyte "na miarę".

Gdzie puka sztuka - taki temat miały zajęcia, które odbyły się w grupie Neonki. Dzieci wykonały pacynki ze skarpetek, utrwaliły wiedzę o teatrze, filharmonii oraz operze. Ćwiczyliśmy tańce klasyczne, a także bawiliśmy się w teatr.

W minionym tygodniu dzieci z grupy Bursztynki dowiedziały się wielu ciekawostek o życiu dinozaurów: jak się wylęgały, kiedy żyły, jak wyginęły, czym się żywiły, jakie są ich gatunki i rodzaje. Bursztynki brały udział w rozmaitych grach i zabawach, malowały farbami kartonowe sylwety triceratopsa i diplodoka, a także układały w parach dinozaury z figur geometrycznych.

W ubiegłym tygodniu Muszelki przeniosły się do świata pełnego dinozaurów. Dzieci poznały wygląd dinozaurów, dowiedziały się co te zwierzęta jadły oraz w jakich czasach żyły. Podsumowaniem tygodnia było samodzielne wykonanie wulkanów z masy solnej. 

W ubiegłym tygodniu Delfinki odbyły "podróż w czasie". Przedszkolaki zgłębiły wiedzę na temat życia dinozaurów. Dzieci z wielkim zaangażowaniem wykonywały prace plastyczne, tworzyły „kącik dinozaurów" w swojej sali, rozpoznawały i nazywały wiele gatunków dinozaurów oraz oglądały przyniesione przez dzieci do przedszkola dinozaury - zabawki, książeczki, albumy, plansze.