Prosimy aby w tym tygodniu dzieci ubierać w kolorach dni daltońskich.

Serdecznie zapraszamy dzieci wraz z rodzicami do udziału w konkursie fotograficznym "Pierwsze oznaki wiosny".

Meduzy w ubiegłym tygodniu poznały skarby znajdujące się pod ziemią i wodą. Dzieci same wykonały eksperyment: „ Krystalizacja soli” oraz pracę plastyczną: „ Kolorowa Meduza”- barwiąc sól na różne kolory.

W tym tygodniu dzieci poznały niektóre bogactwa naturalne naszego kraju. Zaciekawione mogły dotknąć i zobaczyć: sól, węgiel, żwir, piasek, bursztyn, glinę oraz kamienie szlachetne takie jak: kwarc, ametyst, kryształ górski.

Muszelki w tym tygodniu poszerzały wiedzę na temat skarbów naszej ziemi. Oglądały, dotykały kryształy soli, bryły węgla kamiennego a także rysowały węglem drzewnym. Poznały pracę górnika, oglądając bajkę edukacyjną "W kopalni".

W kolejnym tygodniu dzieci dowiedziały się wiele na temat skarbów ukrytych w ziemi - poznały między innymi: bursztyny, muszle, piasek, kruszywo, borowinę, sól oraz węgiel i kamienie. Dzięki wielozmysłowemu doświadczaniu oraz eksperymentom, zdobyły dużą wiedzę w tym zakresie, a przede wszystkim - miały okazję do wspaniałej zabawy!

Ostatni tydzień minął nam pełen doświadczeń i eksperymentów. Dowiedzieliśmy się co można wydobyć z ziemi oraz rozwijaliśmy umiejętność rozpoznawania różnych naturalnych bogactw m.in.węgla kamiennego, soli, piasku oraz kamieni szlachetnych i minerałów. Neonki wszystkie doświadczenia obserwowały z wielkim zaciekawieniem i chętnie uczestniczyły w eksperymentach.

Dzieci poznały "kaprysy marcowej pogody" oraz stworzyły piękna wiosnę w sali. Dowiedziały się, że marzec bywa kapryśny i zmienny, zgodnie z przysłowiem "W marcu jak w garncu". Wyjaśniliśmy sobie, czym są marcowe kaprysy oraz o co chodzi z "marcowym garnkiem".

Miniony tydzień upłynął Bursztynkom na poznawaniu pierwszych wiosennych kwiatów. Dzieci oglądały i opisywały wygląd oraz budowę kwiatów, dowiedziały się czego potrzebują rośliny do życia, a także poznały kolejne etapy wzrostu rośliny.

Nasze Meduzki poszerzyły swoją wiedzę na temat zjawisk pogodowych charakterystycznych dla wczesnej wiosny. Poprzez wykonanie różnych doświadczeń poznały proces obiegu wody w przyrodzie. Wiedzą, jak duże znaczenie ma woda w życiu człowieka. Dzieci założyły hodowlę fasoli, o którą codziennie dbają w przedszkolnym kąciku.

Poprzedni tydzień Welonki rozpoczęły od głośnego przywitania wiosny. Z Marzanną, transparentem, gaikami i wiosennymi dekoracjami maszerowaliśmy żegnając mroźną zimę i witając przy tym słoneczną wiosnę. Przypomnieliśmy sobie główne oznaki wiosny oraz ptaki które wracają wiosną do Polski.

Wraz z nadejściem wiosny dzieci z grupy "Delfinki" bardzo chętnie włączyły się w prace ogrodnicze. Same sadziły cebulki kwiatowe i siały kwiaty. Podczas zajęć dzieci poszerzały wiadomości na temat niezbędnych warunków do rozwoju roślin. Codzienna pielęgnacja i obserwacja da dzieciom możliwość poznania cyklu rozwoju rośliny "Od nasionka do rośliny".

18 marca 2022 r. "Neonki" pamiętały o odwiedzeniu pomników , które upamiętniają żołnierzy walczących i poległych w walkach o Kołobrzeg 18 marca 1945 r. Zapaliliśmy znicze oraz odmówiliśmy modlitwę za żołnierzy oraz cywilów poległych w walkach o nasze miasto.

Podczas Tygodnia Daltońskiego panie z grupy Muszelek przygotowały dla dzieci zabawy muzyczne. Dzieci korzystając z instrukcji stworzyły trzy różne instrumenty muzyczne, grały na dzwonkach, układały rytmy z kolorowych nut na pięciolinii oraz kodowały na dywanie.

W środę Delfinki zaprezentowały doświadczenia z wodą. Dzieci mogły sprawdzić się manualnie wyławiając różne przedmioty z basenów, czy wyławiać gumki z miski przy pomocy wykałaczek. Sprawdzaliśmy też przedmioty, które toną, lub unoszą się na wodzie np. piórka, pieniądze, butelki, drewno. Wykonaliśmy, też doświadczenia z przepuszczalnością wody przez piankę do golenia, czy olej. Wyniki były zdumiewające, a wszystko było opatrzone dobra zabawą.

12 marca uczestniczyliśmy w warsztatach zwinnego planowania. Można by powiedzieć, że to taki Plan Daltoński dla dorosłych. Podczas szkolenia doskonaliliśmy pracę na tablicy wizualizacyjnej naszych przedsięwzięć. Udało się przygotować i zaplanować monitoring zadań na kolejne tygodnie pracy.

W ramach dni daltońskich 14-18 marca obchodzonych przez nasze przedszkole, nauczyciele uczestniczyli w wizytach studyjnych w Przedszkolu Miejskim nr 8. Panie z zaciekawieniem obserwowały pracę swoich koleżanek oraz dzieci, które sprawnie działały zgodnie z założeniami pedagogiki daltońskiej.

21 marca nasze przedszkolaki przywitały wiosnę i pożegnały na dobre zimę w tym roku. W tym celu, po śniadaniu wszystkie przedszkolaki wraz ze swoimi paniami wybrały się na przemarsz w okolicy przedszkola. Każdy miał w ręce wiosenny rekwizyt - kolorowe gaiki, wiosenne kwiaty, bazie kotki.

Podczas tygodnia daltońskiego nauczycielki z grupy Neonków zorganizowały dla wszystkich przedszkolaków zajęcia teatralne - za pomocą kukiełek odgrywały rolę w przedstawieniu "Wiosenne przebudzenie". Dzieci w zespołach wykonały także rekwizyty teatralne - kapelusze pani Wiosny, które pomogły dzieciom w przygotowaniach do zmieniającej się pory roku.

W minionym tygodniu Welonki obchodziły daltoński tydzień. Codziennie dzieci przychodziły ubrane w kolory odzwierciedlające kolory daltońskiej wizualizacji dni tygodnia. Pracowaliśmy w parach i zespołach. W tym tygodniu każda z grup przedszkolnych prezentowała swój profil. Dostaliśmy 5 zaproszeń na zajęcia do innych grup.