To był bardzo radosny i atrakcyjny tydzień u Delfinków. Z okazji dnia dziecka na przedszkolaków czekało wiele atrakcji. Pierwszą z nich były zabawy w Hali Milenium, gdzie przedszkolaki z wielką radością bawiły się i skakały na kolorowych dmuchańcach.

24 maja u dzieci z grupy Welonki odbyła się wyczekiwana uroczystość - Dzień Mamy i Taty. Przygotowana inscenizacja, wyśpiewane piosenki oraz piękny taniec - tango, sprawiły, że w oczach rodziców pojawiły się łzy wzruszenia. Welonki obdarowały swoich rodziców własnoręcznie wykonanymi upominkami, a następnie zaprosiły na pyszny poczęstunek.

24 maja dzieci z grupy Welonki uczciły święto swoich rodziców. Przedszkolaki zaprezentowały przedstawienie o niedźwiadkach zaśpiewały piosenki, a także zatańczyły tango.

We wtorek odbył się uroczysty występ Delfinków z okazji "Dnia Mamy i Taty". Dzieci zaprezentowały swoje umiejętności słowno - muzyczne w spektaklu "Moja zwariowana rodzinka" Wyraziły również miłość i wdzięczność swoim kochanym rodzicom. Po występie odbył się słodki poczęstunek a dzieci wręczyły swoim najbliższym drobne upominki.

Są takie dni w przedszkolnym kalendarzu, do których wszystkie dzieci przygotowują się bardzo starannie. Dzień Mamy i Taty to wspaniały czas zarówno dla rodziców jak i dzieci, pełen wzruszeń, radości i uśmiechu. Z tej okazji Neonki wystąpiły dla swoich rodziców. Podczas uroczystego przedstawienia dzieci zaprezentowały wspaniałe, wypełnione okolicznościowymi wierszami, piosenkami i tańcem program artystyczny.

W minionym tygodniu grupa Bursztynki poszerzyła swoją wiedzę o tematy związane z rodziną. Przedszkolaki chętnie uczestniczyły w przygotowaniach do występów z okazji Dnia Mamy i Taty.

Drodzy rodzice. Serdecznie zapraszamy nowoprzyjęte dzieci wraz z rodzicami na spotkanie adaptacyjne w przedszkolu.

Fundacja Iwo-Doradztwo Obywatelskie świadczy pomoc pokrzywdzonym przestępstwem, świadkom przestępstw oraz osób im najbliższych (także dla osób dotkniętych przemocą domową, próbami samobójczymi, dla dzieci potrzebujących wsparcia) oraz wspiera i rozwija system pomocy poprzez Sieć Pomocy Osobom Pokrzywdzonym.

Dzieci z grupy Meduzy poznały mieszkańców łąki. W zespołach wykonywały zadania matematyczne: "Zakodowane owady"- motyl, pszczoła, biedronka, które powstały poprzez zakręcanie nakrętek, a także umieszczanie kulek z bibuły w odpowiednie miejsca na tablicy z plastikowych kubeczków . Zadaniem dzieci było również wyszukiwanie ukrytych owadów w zielonym ryżu i dopasowanie ich do swojego cienia.

Nasze Maluszki w ubiegłym tygodniu uczyły się o tym jak wygląda życie na łące. Poznały owady i zwierzęta, które możemy tam spotkać. Oglądały kwiaty a także uczyły się ich nazw. W ogrodzie przedszkolnym poszukiwały owadów z wykorzystaniem lup. Udało znaleźć się biedronki, mrówki, kowale a także pszczółki. Muszelki upiekły także ciasteczka w kształcie motyli, które ozdabiały kolorową posypką.

W ubiegłym tygodniu Neonki omawiały temat "Wiosna na łące''. Przedszkolaki poznały łąkę, zapoznały się z różnymi gatunkami roślin, utrwaliły nazwy mieszkańców łąki oraz wzbogaciły swoją wiedzę przyrodniczą. Podczas zajęć plastycznych dzieci wykonały przestrzenną żabę oraz układały z puzzli majową łąkę.

W minionym tygodniu grupa Bursztynki poznała życie na łące. Przedszkolaki poznały łąkę, zapoznały się z różnymi gatunkami roślin oraz jej mieszkańcami. Podczas zajęć plastycznych wykonały pracę "Owady i kwiaty na łące" w zespołach tworząc makietę, malowały łąkę farbami na folii stretchowej oraz doklejały elementy łąki do kartony według przygotowanych instrukcji.

Ubiegły tydzień upłynął nam z tematem „Majowa łąka”. Dzieci utrwaliły nazwy mieszkańców łąki, wzbogaciły swoją wiedzę przyrodniczą, poznały cykl rozwoju życia niektórych owadów, samodzielnie wykonały piękne motyle, a także  wykonywały łąkę  z wykorzystaniem mas sensoplastycznych, sylwet owadów  kolorowego ryżu i kuleczek oraz innych ozdób. Pomocne im były również instrukcje daltońskie, z których chętnie korzystali.

W tym tygodniu Welonkom towarzyszył temat "Wiosna na łące''. Przedszkolaki poznały łąkę, zapoznały się z różnymi gatunkami roślin oraz poznały jej mieszkańców. Dzieci wykonały kreatywne prace plastyczne tworząc swoją łąkę, przeliczały kwiaty, owady, oglądały filmy edukacyjne.

W ubiegłym tygodniu Neonki wzbogacały swoją wiedzę na temat wiejskich zwierząt. Przypomniały sobie nazwy dorosłych zwierząt żyjących na wsi i ich dzieci, jakie produkty otrzymujemy dzięki nim, a także w jaki sposób należy się o nie troszczyć. Neonki wykonywały wiosenne porządki w przedszkolnym ogrodzie i sadziły warzywa.

W ostatnim tygodniu grupa Bursztynki poznała życie na wsi. Dzieci dowiedziały się jakie zwierzęta tam, oglądały je, nazywały. Poznały produkty, jakie dają nam zwierzęta. Podczas zajęć plastycznych wykonały pracę "Zwierzęta wiejskie" z użyciem kolorowych kawałków papieru, pracowały w zespołach.

15 maja w naszym Przedszkolu mieliśmy zaszczyt gościć Prezesa Polskie Stowarzyszenie Dalton, Panią Katarzynę Dryjas. Od 01.09.2021r. Rada pedagogiczna Przedszkola Miejskiego nr 4 przy wsparciu Rady rodziców i ich akceptacji, realizowała założenia Planu daltońskiego.

W minionym tygodniu Muszelki poznawały wieś. Dowiedziały się, jak wygląda wieś, kto w niej mieszka i co się na niej dzieje na co dzień. Dzieci wykonały pracę plastyczną "Świnka" przy pomocy instrukcji daltońskiej. Na zajęciach sensorycznych dzieci w zespołach tworzyły makiety - zagrody dla swoich zwierząt.

W tym tygodniu Delfinki poszerzały swoją wiedzę na temat zwierząt wiejskich. Rozpoznawały nazwy i odgłosy zwierząt z wiejskiego podwórka, ćwiczyły buzię i język naśladując krowy, konie i świnki. Dzieci łączyły w pary dorosłe zwierzęta z młodymi oraz przypomniały co jedzą i gdzie mieszkają.

Wiele emocji przysporzył dzieciom kolejny temat kompleksowy, tym razem o zwierzętach hodowlanych, które są tak ważne w życiu człowieka. Welonki dowiedziały się jakie produkty otrzymujemy dzięki zwierzętom, a także w jaki sposób należy się o nie troszczyć. Dzieci potrafią nazwać zwierzęta oraz ich młode, a także ich domy. Doskonaliły swoją wiedzę na temat koła i okręgu, wielokrotnie pracowały w parach i zespołach, rozwijając umiejętność współpracy.