Realizowane programy i projekty edukacyjne

Przed nami kolejny rok szkolny, a zarazem czas nowych wyzwań i przygód. Będziemy starać się, aby na dzieci codziennie czekały ciekawe zabawy i zadania. A nasze działania wpływały na ich wszechstronny rozwój. Pomocne w tym będą stosowane metody aktywne, jak chociażby metoda projektów i realizowane programy i projekty edukacyjne.

Nauczyciele korzystają z programu wychowania przedszkolnego z wydawnictwa MAC Edukacja Wiesławy Żaby - Żabińskiej, Wioletty Majewskiej, Renaty Paździo i " Dziecięca matematyka" Edyty Gruszczyk ? Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej.
Na zajęciach religii realizowany jest program z wydawnictwa JEDNOŚĆ "Tak dla Jezusa".

Z języka angielskiego pani M. Misiak będzie kontynuowała innowację pedagogiczną "Śpiewający angielski".

Stosowanie metody projektów, pozwoli na aktywizowanie dzieci, które w trakcie jej realizacji stają się czujnymi poszukiwaczami wiedzy i aktywnymi badaczami otaczającego świata. Życie projektu koncentruje się głównie wokół przygotowywania przez dzieci wspólnie z nauczycielem prezentacji, eksponatów, książek, spotkań z ekspertami, wokół zajęć badawczych w terenie, wokół szukania odpowiedzi - we wszystkich możliwych miejscach.

W tym roku rozpoczynamy wdrażanie Planu daltońskiego, który niewątpliwie jest bardzo spójny z Metodą projektów, pozwala na właściwą organizację i wizualizację procesów edukacyjnych i wychowawczych. Pozwala również ustalić zasady i ich przestrzeganie oraz sposobów realizacji poszczególnych etapów pracy. Jest to metoda, która pozwala dzieciom na szansę uzyskania przez nie pełnej samodzielności, umiejętności współpracy i odpowiedzialności za swoje działania i ponoszenia przez nie konsekwencji swoich wyborów. Zarówno w przedszkolu, w domu, w szkole jak i później w dorosłym życiu.

Planujemy również realizować Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Mała Fabryka Eksperymentów", który ma zaspokoić naturalną ciekawość świata naszych przedszkolaków. Projekt pomoże rozwijać kreatywne myślenie, wyobraźnię, nauczy obserwacji i wyciągania wniosków, a przede wszystkim zachęci do czerpania radości płynącej z odkrywania nieznanych właściwości przedmiotów i zjawisk. Wprowadzimy dzieci w ciekawy świat fizyki, chemii i biologii.

Poprzez autorski projekt z zakresu przeciwdziałania uzależnieniom "Myślę, koduję i programuję" chcemy propagować naukę programowania wśród dzieci. A przy okazji logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, szukanie różnych rozwiązań, analizowanie ich i wybieranie tych najbardziej optymalnych. Nauka kodowania i podstaw programowania może być świetnym sposobem na wspólne, wartościowe spędzanie czasu z dzieckiem i na zacieśnianie więzi.

W tym roku kontynuujemy realizację Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjnego "Kreatywny Przedszkolak, Kreatywne Dziecko", którego celem są kreatywne i twórcze działania nauczycieli z przedszkolakami oraz uruchamianie twórczości dzieci, by potrafiły zrobić "coś z niczego". Istotne jest aby nauczyciel prowadzący zajęcia w ramach projektu, pokazywał dzieciom, iż można tworzyć piękne dzieła niekoniecznie kupując gotowe produkty. Dzieci przy okazji uczą się planowania pracy, logicznego myślenia, doskonalenia motoryki małej, koncentracji i skupienia, współpracy, porządkowania swojego miejsca pracy. Projekt ten może wpłynąć na integrację całego grona nauczycieli i wzajemną inspirację.

Mała Fabryka Eksperymentów